FuturaPlaniin on saatavilla Netvisor -linkki erillisenä lisensoitavana ominaisuutena. Tällä hetkellä linkki mahdollistaa asiakastietojen päivittämisen, sekä laskujen generoimisen ja lähettämisen Netvisoriin. Lisäominaisuuksia voidaan toteuttaa tarvittaessa. Alla vastauksia yleistasolla integraatioon liittyviin oleellisiin kysymyksiin.


Mitä tietoa integraation kautta siirretään?

Integraatiossa voidaan tuoda asiakkaan tietoja, tuotetietoja ja laskuja. Pääasiallinen tarkoitus on laskujen tuonti, mutta myös asiakastiedot pidetään ajan tasalla Netvisorissa, mikäli niitä muutetaan FuturaPlanissa. Lisäksi tuodaan tuotetietoja laskujen yhteydessä. Laskurivin tuotteita ei välttämättä ole ennakkoon luotu Netvisoriin, ja näin ollen laskua lähetettäessä Netvisorista haetaan tuotelistaus, ja puuttuvat tuotteet lisätään rajapinnan kautta.

 

Mitä Netvisorin resursseja integraatiossa käytetään?

  • customerlist.nv
  • getcustomer.nv
  • customer.nv
  • salesinvoicelist.nv
  • getsalesinvoice.nv
  • salesinvoice.nv
  • productlist.nv
  • getproduct.nv
  • product.nv

 

Miten tietojen lisääminen ja päivittäminen on toteutettu integraatiossa?

FuturaPlanissa generoidaan laskudata kerran vuorokaudessa edellispäivänä lähetetyistä tilauksista. Laskuista luodaan .xml -tiedostot Netvisorin vaatimassa formaatissa ja lisäksi laskudata tallennetaan tietokantaan. Aina kun uusi tiedosto luodaan, sitä yritetään lähettää Netvisoriin. Onnistuneen lähettämisen jälkeen tilapäinen .xml -tiedosto poistetaan.

Asiakastiedot päivitetään FuturaPlanista Netvisoriin samalla tavalla. Aina kun olemassa olevan asiakkaan tietoja päivitetään, tai lisätään uusi asiakas, tiedoista luodaan .xml -tiedosto Netvisorin vaatimassa formaatissa. Tiedostoa yritetään lähettää Netvisoriin, ja onnistuneen lähettämisen jälkeen tiedosto poistetaan.


Miten integraatiossa on ajastettu tietojen siirtäminen?

Asiakas voi itse määritellä ajastuksen, mutta suunniteltu ajastus laskujen generoinnille on kerran vuorokaudessa. Asiakastietoja sen sijaan yritetään päivittää välittömästi niiden muuttamisen jälkeen.


Onko integraatioon tehty lokitus?

Integraatiossa on lokitus, mihin tallentuu kaikki Netvisorin palauttamat virheviestit.


Seurataanko rajapinnan liikennettä, mukaan lukien virheet?

Liikenteen seuraaminen jää asiakkaan vastuulle. Mikäli laskut eivät tule perille, on asiakkaan syytä tarkistaa loki.

 

Miten virhetilanteessa toimitaan? Kuinka monta kertaa pyyntöä lähetetään ennen kuin rajapinnan palauttama virheviesti tarkastetaan?

Tilapäiset .xml -tiedostot poistetaan onnistuneen lähettämisen jälkeen, eli mikäli kansioihin jää roikkumaan tiedostoja, on jokin mennyt pieleen. Tässä tapauksessa asiakas voi tarkistaa lokista Netvisorin palauttaman virheen, ja korjata sen mukaan tiedostoja, että lähettäminen onnistuu.

Pyyntövälin asiakas voi itse määritellä. Oletuksena on 30 sekuntia. Pyyntö lähetetään kerran, ja jos se epäonnistuu, lokiin kirjataan välittömästi virheviesti ja yritetään määritellyn pyyntövälin ajan kuluttua uudelleen.


Odotetaanko jokaisen lähetetyn pyynnön jälkeen vastausta ennen uuden pyynnön lähettämistä?

Samalle resurssille ei lähetetä uutta pyyntöä mikäli vastausta ei ole vielä saatu. Eri resursseja saatetaan kuitenkin käsitellä yhtäaikaa. Esimerkiksi asiakastietojen lähetys, ja laskun lähetys voi olla käynnissä rinnakkain.

  • Ei nimikkeitä